cookies
A „sütik“ ízleni fognak
A Muzikernél a sütiket arra használjuk, hogy a látogatásod nálunk mindig kellemes élmény legyen. Az "Egyetértek" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes cookie használatához, vagy a beállításoknál kiválaszthatod csak az általad kívántakat. Bővebben.
Egyetértek
Elutasít

Hogyan válasszunk kerékpárt

Frissítés 2024.02.16.
Elolvasás 10 min.
Juraj Haruštiak
Kezdődik a kerékpáros szezon, és még nincs meg a bringád? Tanácsot adunk Neked abban, hogyan válaszd ki a megfelelő kerékpárt a magasság vagy a terep típusa szerint, hogyan válassz megfelelő kerékpárt egy gyermeknek, férfinak vagy nőnek. Stílusos városi kerékpárt, izmos verseny- vagy hegyi kerékpárt keresel elfogadható áron? Tudod, miért szeretik a kerékpáros futárok a singlespeed kerékpárokat, és mire kell figyelni egy elektromos kerékpár vásárlása során? Olvass tovább.
Hogyan válasszunk kerékpárt

Női kerékpár vagy férfi kerékpár?

Amikor felnőttnek választunk kerékpárt, különféle eltérésekkel találkozhatunk a hölgyeknek és uraknak tervezett modellek felépítésében. A női kerékpárok jellemzője a rövidebb és alacsonyabb váz, a lágyabb rugók a villákban, a lágyabb középső résszel rendelkező rövidebb és szélesebb nyereg. Ennek oka az ülőcsontok eltérő távolsága a férfiakéhoz képest. A női modellek gyakran különböznek a kormány szempontjából is, a hölgyek kedvelik az ívelt "fecskefogású" kormányt és fékeket, amelyek rövidebb ujjakkal és kisebb erőkifejtéssel is irányíthatóak.
Egy fiatal lány kerékpáros ruhát és biciklis sisakot viselve nagy sebességgel halad egy országúti kerékpárral az aszfaltúton.

Gyermek kerékpár

Ha gyermeknek vásárolunk kerékpárt, akkor a gyermek életkorának, testmagasságának, belső lábhosszának és a képességeinek megfelelően választunk.
A legpontosabb kritérium a megfelelő méretű kerékpár kiválasztásához a gyermek belső lábhosszának meghatározása. A többi kritérium csak tájékoztató jellegű. A táblázatban megtalálod a kerekek ajánlott átmérőjét hüvelykben megadva, amely szerint tájékozódhatsz a gyermek kerékpár kiválasztása során. A gyermek kerékpárok vázméretét általában a kerekek méretéhez igazítják, ezért a kiválasztásnál nem annyira fontos, mint a kerekek átmérője.
Egy 4 éves kislány vidám arckifejezéssel, rózsaszín kerékpáros sisakban, rózsaszín napszemüvegben, rózsaszín ruhában gyermekbiciklivel közlekedik a járdán.
TIPP: A belső lábhossz megahtározásának legegyszerűbb módja az, ha a gyermeket cipő és nadrág nélkül a falhoz állítjuk, egy közepesen vastag könyvet helyezünk a térde közé, és óvatosan felcsúsztatjuk a gyermek combtöve felé. Ezután mérd meg a padló és a könyv teteje közötti távolságot, hogy megkapd a gyermek belső lábhosszának értékét.
Gyermek életkora (évben) Gyermek magassága (cm) Belső lábhossz értéke (cm) Ajánlott kerékméret (hüvelykben)
1 - 2 85 - 103 cm 33 - 43 cm csak lábbal hajtós kerékpár
3 – 4 104 – 110 cm 44 – 47 cm 12“ – 14“
4 – 5 110 – 115 cm 48 - 51 cm 12“ – 16“
5 – 6 116 - 121 cm 52 - 54 cm 14“ – 18“
6 – 7 122 - 127 cm 55 - 57 cm 16“ – 18“
7 – 8 128 - 133 cm 58 - 61 cm 18“ – 20“
8 – 9 134 – 139 cm 62 - 65 cm 18“ – 20“
9 – 10 140 - 147 cm 66 – 68 cm 20“ – 24“
10 – 11 146 - 151 cm 69 - 71 cm 24“
11 – 13 152 – 163 cm 72 – 77 cm 24“ – 26“
13 + 164 + cm 78 + cm 26“

Biztonság és kényelem

Fontos, hogy képesek legyünk objektíven felmérni a gyermek képességeit. A lábbal hajtós kerékpárról a pedálos gyermek kerékpárra történő váltás, de akár a kisebb kerékpárról a nagyobbra történő csere is igazi kihívás egy gyermek számára.
Egy olyan gyermek számára, aki már önállóan is tudott fékezni a lábbal hajtós kerékpáron vagy az előző kerékpáron, az ülést 2–4 cm-rel magasabbra állíthatjuk, mint a belső lábhossz értéke. Egy olyan gyermek esetében, aki még nem rendelkezik ezzel a képességgel, az ülést a belső lábhossz magasságával egyformára állítjuk be. Ezenkívül a teljesen kezdőknek nem csak a lábujjaikkal, hanem az egész talpukkal kell, hogy elérjék a talajt. Az egyensúly keresése során könnyebb lesz megállniuk, így elkerülhetik a zuhanást.
A kis kerékpáros felszereléséből nem hiányozhat a kerékpáros sisak és az első utakra ajánljuk a megfelelő védőelemeket is. A sisaknak megfelelő méretűnek kell lennie, és mindig meg kell győződnünk meg arról, hogy megfelelően védi-e a gyermek fejét, és nem csúszkál-e a fejen.
Az első pedálos kerékpárt pedálfékkel kell felszerelni. A gyermeknek csak akkor kezdheti el használni a kéziféket, amikor kerékpározás közben biztonságosan meg tudja tartani egyensúlyát és össze tudja hangolni a látása koordinációját a kéz mozgásával. A hirtelen fékezés ugyanis kellemetlen esést okozhat.

BMX kerékpár

Az idősebb gyermekek és tinédzserek imádják a BMX kerékpárt. A BMX kerékpárok népszerűségét azonban nem korlátozza szigorúan az életkor, a trükkökkel színezhető kerékpározásnak szinte minden életkor-kategóriában vannak rajongói. Ezeket a speciális kerékpárokat utcai freestyle (street), kerékpáros pályákhoz, parkokban való trükkök bemutatásához, rámpákon és dombokon (dirt) ugrásokhoz tervezik. Különleges geometriával, megerősített felnikkel, mindössze egy sebességfokozattal és csak hátsó fékkel rendelkeznek. A stílusos kormánypörgetés (barspin) ugyanis első fékkel nem lenne kivitelezhető.
A BMX kerékpárokkal hihetetlen trükköket hajthatunk végre. Könnyűeknek kell lenniük, és hatalmas terhelést kell elviselniük.

A legfontosabb paraméterek közelről

A váz mérete

A váz mérete a kerékpár fontos paramétere. A helyes méretet a test magassága vagy a lábtól az ágyékig terjedő távolság határozza meg (ez az opció pontosabb). Általános ajánlás: ha a kerékpáros a kerékpár váza felett áll, akkor a felső cső távolsága az ágyéktól körülbelül 8 cm legyen. A váz méretét általában hüvelykben, cm-ben vagy szabványos méretjelöléssel adják meg (hasonlóan például a ruházathoz). Az optimális méretek a kerékpár típusától és a kerékpáros stílusától függően különbözhetnek.

Váz mérete a testmagasság szerint

Testmagasság (cm) Váz mérete
Országúti kerékpár (cm)
Váz mérete
Cross kerékpár (cm)
Váz mérete
Hegyi kerékpár (cm)
150 cm – 155 cm 49 cm 15“ S 13“ – 15“ XS
155 cm – 160 cm 52 cm 16“ 15“ S
160 cm – 165 cm 52 cm 17“ S/M 15“ – 17“
166 cm – 170 cm 52 cm - 54 cm 17“ – 18“ M 17“ – 18“ M
171 cm - 175 cm 54 cm - 56 cm 18“ – 19“ 17“ – 18“
176 cm - 180 cm 56 cm 19“ – 20“ M/L 18“ – 19“ L
181 cm - 185 cm 56 cm - 58 cm 20“ – 21“ L 19“ – 20“
185 cm – 190 cm 58 cm - 60 cm 21“ – 22“ 20“ – 21“ XL
190 cm – 195 cm 60 cm - 62 cm 22“ – 23“ XL 21“ – 23“
195 cm + 62 cm - 64 cm 24“ 24“ XXL

Váz mérete a láb hosszúsága szerint

Láb hossza (cm) SPORTOLÁSHOZ FELTÖLTŐDÉSHEZ
Váz mérete (cm) Váz mérete (hüvelyk) Váz mérete (cm) Váz mérete (hüvelyk)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Váz anyaga

Az anyagnak nagy hatása van a kerékpár vázának két legfontosabb tulajdonságára: a merevségére és a súlyára. Az ideális váznak nagy merevségűnek kell lennie és alacsony súllyal kell rendelkeznie, de a fizikai tulajdonságok kérlelhetetlenek, és a merevség növekedésével az anyag súlya is növekszik. A gyártók ezért mindig a legideálisabb ötvözetet, alakot és szöget keresik.
A leggyakrabban használt anyag az alumínium. Könnyebb, mint az acél, de a szükséges merevség eléréséhez az alumíniumcsőnek nagyobb átmérőjűnek kell lennie. Az alumínium váz megfizethető, de nagy, hosszú távú terhelés mellett az anyag idővel elfárad és eltörhet.
Az acél sokkal merevebb anyag, mint az alumínium. Hátránya gyakran a nagyobb súly és a magasabb gyártási költség. Elégtelen gondozással az idő múlásával rozsdásodni kezdhet, de még egy ilyen váz is megjavítható hegesztés segítségével. Jelenleg elsősorban BMX kerékpárokhoz vagy túra kerékpár vázakhoz használják.

A karbon váz kiemelkedik a merevség-súly arányban, és tökéletesen elnyeli a rezgéseket. A karbon vázas kerékpár ára általában magasabb. Ez az anyag kreatívabb munkát tesz lehetővé a váz kialakítása miatt. A kevés hátrányai egyike, hogy erős oldalsó ütközések esetén gyakran megreped, és ezután cserélni kell. Szerencsére már rendelkezésünkre állnak olyan vállalatok, amelyek karbonból készült vázakat javítanak.
Különálló szénszálas kerékpárváz fehér háttéren.
A titán professzionális anyag, amelyet nagy merevség és alacsony súly jellemez. Bár az ilyen anyagból készült vázak általában drágábbak, a minőségbe történő befektetés mindig megtérül.

A kerekek méretei

A nagyobb kerék jobb stabilitást, hatékonyabb mozgást és jobb tapadást jelent a felületen. Nagyobb kerék esetén azonban a nagyobb súlyt is figyelembe kell venni. A méret ára tehát a nagyobb energiakibocsátás, és a nehezebb kezelés nagyobb sebesség és kanyarokban történő manőverezés esetén.

A trekking, cross vagy verseny kerékpárok kerékmérete általában egyforma: 28“ – 29“.

Városi kerékpárok esetében ezekkel a méretekkel találkozunk: 24“ – 29“.

Nagy variabilitással rendelkeznek a hegyi kerékpárok: 26“ – 29“ és a bmx kerékpárok is: 12“ – 29“.

Fékek

A V-fékek úgy működnek, hogy a fékbetét a gumiszegéllyel a kerék pereméhez dörzsölődik. Ez az elv viszonylag megbízható, de nedves időben csökken a hatékonysága. A tárcsafékekkel szembeni előny az alacsonyabb súly és az ár. Hátránya, hogy a kerékperem idővel kopik, ha dörzsölik.
Részletes nézet a kerék felnijéhez rögzített féknyeregről.
A mechanikus tárcsafékek esetében fékezéskor a féktárcsa a fékbetéthez nyomódik, ezáltal súrlódást okoz. Az ilyen fékek nagyon hatékonyak bármilyen terepen és időjárás esetén, de általában drágábbak és nehezebben karbantarthatóak, mint a V-fékek.

Extra kategóriába tartoznak a hidraulikus tárcsafékek, amelyek főleg hegyikerékpárokra vannak felszerelve. A fékkar erejét nem acélkábel adja tovább a tárcsa felé, mint egy mechanikus tárcsafék esetében, hanem hidraulikus folyadék segítségével. A hidraulikus tárcsafék tehát a legkevesebb energiabefektetéssel képes fékezni a kerékpárt. Ezt a technológiát általában használják az autókban és a motorkerékpárokban is.
Részletes nézet egy kerékpár mechanikus tárcsafékjéről és egy kerék részéről.

Váltók

Gyors, vízszintes felületen haladva a láncnak az első nagy keréken, hátul pedig a kis keréken kell lennie. Dombra felfelé haladva a lánc elöl a lehető legkisebb kerékre kerül, hátul pedig a lehető legnagyobbra. Több kerék több lehetőséget kínál, de a felfelé haldás sebességét vagy az erőfeszítést befolyásolja a fogaskerekek fogainak száma. A cross- és hegyikerékpárokon 21, 24 és 27 fokozat van, a közúti kerékpárok általában 18, 20, 27 és 30 sebességfokozattal rendelkeznek.
Részletes nézet a kerékpár váltókerekéről, fogaskerekekkel.

Városi kerékpár

Urban kerékpárnak is hívják, és főleg a mindennapos közlekedéshez szükséges kényelmes eszközként szolgál a városi járdákon és utakon. Népszerűsége gyorsan növekszik a városokban a kerékpározás fejlődésével. A formai választék az elvárt funkciókhoz igazodik, és az egyes modellek a felszereltségükben is különböznek. Míg az olcsóbb modelleken megtalálhatjuk a hátsó csomagtartót és a sárvédőket, addig a drágább modelleknek csak az alapfelszereltséggel kell beérniük, amit azonban a kisebb súly, a jobb felhasznált anyagok és alkatrészek kompenzálnak. A városi kerékpár kevesebb sebességfokozattal rendelkezik, és felépítése nem hosszú kerékpáros túrákhoz vagy igényes terepekhez készült. Ideális társ azonban rendszeres munkába járáshoz, bevásárláshoz vagy szórakozáshoz, vagy egy rövid családi kiránduláshoz az ápolt, tiszta kerékpárutakon.
Basso városi kerékpár türkiz vázzal, tárcsafékkel és sárvédőkkel.
Ideális társ a munkahelyre történő utazáshoz és a város körüli mindennapos mozgáshoz. A magasabb kényelem ára általában a nagyobb súly.
  • + nagyon kényelmes
  • + alkalmas kiépített utakra, járdákra
  • + praktikus
  • + elszállítja a könnyű csomagot is
  • - alacsonyabb mértékű univerzalitás
  • - alacsony sebesség
  • - terepre alkalmatlan
  • - nagy tömeggel rendelkezik

Cross kerékpár

A trekking vagy cross kerékpár elnevezést is használják. Ez egy hibrid a országúti és a hegyi kerékpár között. A cross kerékpár nemcsak aszfaltozott utakra alkalmas, hanem száraz erdei ösvényekre vagy burkolt kavicsos utakra is. Ideális kerékpár a kerékpározás minden kedvelőjének, de közlekedési eszközként is használható a rendszeres mozgáshoz a városban. Legnagyobb mottója az univerzalitás. A legtöbb városi kerékpárhoz hasonlóan teljes mértékben sárvédőkkel, csomagtartókkal, lámpákkal, reflektorokkal vagy csengővel felszerelt. A hegyi kerékpárral ellentétben keskenyebb gumiabroncsai vannak, nem kiemelkedő futófelülettel. A váz felépítése hasonló, de kissé kényelmesebb ülést tesz lehetővé.
Szabadon álló 4Ever cross kerékpár sötét alumínium vázzal, rugós első villával, hidraulikus tárcsafékekkel.
A cross kerékpár a városban való mozgáshoz készült, de kerékpáros túrákhoz is megfelel. Könnyen kezeli a könnyebb terepet, a száraz erdei ösvényeket és a kövezett kavicsos utakat.
Az optimális sebességi fokozatnak és sebességtartománynak köszönhetően kisebb erőfeszítés is elegendő, ha dombos terepen kerékpározunk, és viszonylag mozgékony utazást tesz lehetővé a sík területeken is. A rugós villával rendelkező modellek hatékonyan csillapítják a terep különféle egyenetlenségeit, az ütközéseket, a kátyúkat és a szegélyek éles széleit, így a menet sokkal kényelmesebb.
  • + nagy mértékű kényelem
  • + alkalmas burkolt utakhoz, ösvényekhez
  • + ideális könnyű terephez
  • - nagyon univerzális
  • - alacsony sebesség
  • - nagy súly

Gravel / Cyclocross kerékpár

A Gravel kerékpár tökéletes mezei földutak és burkolatlan kavicsfelületek felfedezéséhez. A fékezést tárcsafékek biztosítják, a váz pedig úgy van kialakítva, hogy mind a csomagokat, mind a sárvédőket felerősíthessük.
Wilier Jena gravel kerékpár sötét karbon vázzal, hidraulikus tárcsafékkel és sportos kormánnyal, mozgásban levő versenyzővel az erdei úton.
A cyclocross kerékpár vagy a CX kerékpár a verseny kerékpár koncepcióján alapszik, de a váz eltérő geometriája, a meghosszabbított villa és a finom mintázatú szélesebb gumik lehetővé teszik, hogy a burkolt utakon kívül könnyű terepen is mozoghass. A rövidebb váz lehetővé teszi a kényelmesebb ülést. A cyclocross kerékpárokra jellemzőek a tárcsafékek és a hajlított sportkormány (kos kormány). Bár az verseny kerékpárt nem előzi meg az aszfalton, mégis az egyik leggyorsabb eszköz, amelyet a kerékpárok között találhatsz, és könnyebben kezeli még az alacsonyabb minőségű aszfaltot, erdei utakat, sáros vagy kavicsos felületeket is. A cyclocross kerékpár ideális sport- és versenytúrákhoz, valamint kalandos expedíciókhoz a főutak melletti ösvényeken és a mezei földutakon. A Gravel kerékpárral ellentétben a cyclocross kerékpár sokkal gyorsabb haladást tesz lehetővé.
  • + alacsony súly
  • + nagy sebesség
  • + alkalmas burkolt utakra és járdákra
  • - alkalmas könnyű terepre
  • - nagyobb kényelem
  • - nagyobb univerzalitás

Hegyi kerékpár

Rendkívül stabil felépítésének, extrém felfüggesztésének és széles köpenyének köszönhetően ez a terepjáró gép minden akadályt képes legyőzni. A hegyi kerékpárt a könnyebb terepen való cross country utazás kedvelőinek, valamint a gravity ágazat rajongóinak tervezték megalkuvás nélküli terepekre, különféle sziklákkal, éles kanyarokkal és meredek lejtőkkel. A neve ellenére nem csak az erdőben használható. A hegyi kerékpár igazi barát a kellemetlen körülmények között, de jól érzi magát a városi dzsungelben is, és az ideális felfüggesztésnek köszönhetően minden járdán bátor. A robusztus gumiabroncsok lehetővé teszik, hogy az abroncs erős tapadást érjen el szinte az összes terepen, de karbantartott egyenes úton a jelentős gördülési ellenállás miatt nem képesek túl nagy sebességet kifejleszteni.
Mondraker F-Podium teljes felfüggesztésű mountain bike sötét karbon vázzal, hidraulikus tárcsafékkel.
A kiválasztás során döntsd el, hogy csak az első felfüggesztéssel (hardtail) rendelkező vagy az összteleszkópos (FSX vagy Full suspension) modellt részesíted-e előnyben.

Hardtail hegyi kerékpár

Univerzális felhasználást kínálnak a terepen és az utakon történő alkalmi utazásokhoz. Karbantartásuk viszonylag egyszerű, könnyen manőverezhetők, sőt, a hardtail kerékpáron a felfelé haladás sem fáj annyira.

Összteleszkópos hegyi kerékpár

Az összteleszkópos modellek egy teljesen más csoportba tartoznak. Elsősorban a felfüggesztés szempontjából különböznek egymástól, ami nagy hatással van a terep nehézségére. Bár nehezebbek, mint a hardtail modellek, ez a nyilvánvaló hátrány nagy előnnyé válik a meredek terepeken történő leereszkedések során, és a nagyobb súly nagyobb stabilitást biztosít a kerékpárosnak. Figyelembe kell azonban vennünk, hogy a nehéz terepeken alkalmazott durva bánásmód meghozza az eredményét a csapok, lengéscsillapítók és más, feszültség alatt álló részek gyakoribb szervizelése formájában.
Az összeteleszkópos kerékpár nagyobb stabilitással rendelkezik a meredek lejtőkön, mint hardtail kerékpárnak.
A szabadidős és kevésbé igényes utakra megfelelő lehet a teljes felfüggesztésű XC modell kisebb, 100 mm - 140 mm-ig terjedő felfüggesztéssel. Előnye, hogy ezek a modellek gyakran lehetőséget kínálnak a felfüggesztés hatékonyságának kikapcsolására vagy csökkentésére is. A szokásos és a rendkívül igényes terepek közötti jó kompromisszum lehet az All-Mountain vagy a Trail modell. Az elfogadható súly nemcsak a durva terepen történő mozgást teszi lehetővé, hanem normál körülmények között történő utazást is. Ha sokkal nehezebb terepen szeretnéd kipróbálni képességeidet, koncentrálj a típus extrémebb, Enduro modelljeire 160 mm-es felfüggesztéssel. Tipikus, erőteljesebb mintázatú gumiabroncsokkal rendelkeznek és a nagyobb terhelést is képesek kezelni. Az hátsó kerék felé eltolt ülési súlypont azonban azt jelenti, hogy jobban megizzadsz majd, amikor egy meredek dombra haladsz felfelé.
  • + kényelmes felfüggesztés
  • + igényes terepre alkalmas
  • + nagyobb súly
  • - kisebb sebesség

Singlespeed / Fixi kerékpár

Varázsuk az egyszerűségükben rejlik. Csak egy sebességgel rendelkeznek, így ha feleslegesnek találod a sebességváltókat, akkor jó helyen jársz. Egy ilyen, a város körüli mozgáshoz használatos, praktikus kerékpár előnye a nagyon kedvező ár és könnyű karbantartás. Felfelé haladva azonban tényleg rá kell lépned a pedálokra.

A Singlespeed egy egyszerű kerékpár, szabadonfutó meghajtással, váltó nélkül. Népszerű a kerékpáros futárok körében.
Cinelli márkájú piros, sportos, aerodinamikus singlespeed kerékpár egy sebességgel, sportos nyereggel és ívelt, sportos kormánnyal.
A Fixi egy rögzített sebességfokozatú, de szabadonfutó meghajtás nélküli kerékpár. A kerék akkor is tovább forog, ha abbahagyod a pedálozást. Korábban főként pályás kerékpározásra használták őket, ma a városi kerékpárok népszerű alternatívájává válnak.
  • + egyszerű irányítás
  • + alacsony ár
  • + kényelem
  • + alkalmas burkolt utakra, járdákra
  • - alacsonyabb sebesség
  • - emelkedőkre alkalmatlan
  • - terepre alkalmatlan

Összecsukható kerékpár

Kiváló közlekedési eszköz a mindennapi ingázáshoz a városon belül. Az összecsukható kerékpárok összezárt állapotban kompakt poggyásszá válnak, amelyet könnyen lehet szállítani az autó csomagtartójában, de a buszon, vonaton vagy a tömegközlekedésen is. Ideális társ a külvárosból vagy vidékről a belvárosba történő munkahelyi vagy iskolai ingázáshoz. Az egyes modellek súlyukban és tartósságukban különböznek egymástól, de abban is, hogy milyen gyorsan és egyszerűen szerelhetők össze, és milyen kompakt méretekkel rendelkeznek összecsukott állapotban.
Fekete Tern Verge P10 városi összecsukható kerékpár kibontott állapotban.
  • + alacsony súly
  • + kompakt méretek
  • + alkalmas burkolt utakra és járdákra
  • - alacsonyabb sebesség
  • - emelkedőkre alkalmatlan
  • - terepre alkalmatlan

Touring kerékpár

Ezek a túrakerékpárok elképesztő sokoldalúsággal rendelkeznek. Több poggyász szállítására tervezték őket. Korábban a túrakerékpár vázának tipikus anyaga a szilárd és nehéz acél volt, de az új technológiák és feldolgozási módszerek megjelenése ezt a kategóriát is áthelyezte a technológiai égboltra. Ma a vázak tartós de ugyanakkor sokkal könnyebb anyagokból készülnek, például alumíniumból, titánból vagy karbonból. A túrakerékpár több napos kerékpáros túrán csillogtathatja meg legjobban az előnyeit. Gyorsan megszokod majd a kerékpár stabilitását és teljesítményét. A sárvédők és a csomagtartók garantálják a kényelmedet utazás közben.
Szabadon álló touring kerékpár tömör zöld vázzal, sportos kormánnyal, sárvédőkkel és csomagtartóval mind az első, mind a hátsó kerekeken.
A touring kerékpár stabil felépítésű és kényelmes csomagszállítást tesz lehetővé egy több napos kerékpáros túra során.
  • + nagyobb kényelem
  • + nagyobb univerzalitás
  • + nagyobb tartósság

Elektromos kerékpár

Az elektromos biciklik nagy népszerűségének tendenciája megmutatja, hogy a közeljövőben valószínűleg merre halad a kerékpározás. Az elektromos kerékpárok rajongóinak célcsoportja már elég széles és folyamatosan növekszik. Az elektromos kerékpárnak köszönhetően rövidebb idő alatt nagyobb távolságokat is megtehetsz, és teljesítményével segít még olyan helyzetekben is, amikor a saját erőd már nem lesz elegendő. Kerékpáros kiránduláson már nem lesz az a kellemetlen érzés, hogy az örökös lemaradással hátráltatod a csoportot, és végre élvezni fogod az utazást. Az elektromos kerékpárt választó emberek túlnyomó többségének hagyományos kerékpárja is van otthon, és a helyzetnek megfelelően cserélik a kerékpárt.
Az elektromos biciklik 25 km/h körüli sebességet képesek fejleszteni, és a vezetéshez járművezetési engedély sem szükséges. Ha már kinéztél egy adott típust, akkor elsősorban a motor teljesítményére és hatótávolságára koncentrálj. A motor maximális teljesítménye 250 W-ra korlátozódik, és az elektromos kerékpár súlya nem haladhatja meg a 40 kg-ot. Az egyes modellek szerkezeti megoldása eltérő. Találkozhatsz klasszikus kerékpárszerkezetekkel, amelyeket elektromos szettel egészítenek ki, de olyan kerékpárokkal is, amelyek speciális vázzal rendelkeznek, amely alkalmas az elektromos motor befogadására. A közönséges kerékpárt nem ajánlott elektromos kerékpárrá alakítani, mivel az elektromos motor rögzítése a vázhoz károsíthatja azt.
A megfizethető modellek standard megoldása a hátsó szerkezetbe integrált motor. A vezérlő egység a meghajtás minden részét koordinálja, és a vezérlőközpont a kormányon helyezkedik el.
A meghajtó fontos része az akkumulátor. Ma az alábbi típusú akkumulátorokat telepítik leggyakrabban az e-kerékpárokba:
NiMH (nikkel-metál-hidrid akkumulátor) Li-Ion (lítiumion-akkumulátor) Li-Pol (Lítium-polimer akkumulátor) LiFePO4 (Lítium vasfoszfát akkumulátor)
+ akár 500 töltési ciklusra kiterjedő élettartam + akár 1 000 töltési ciklusra kiterjedő élettartam + nagyszer ár/érték arány + elérhető ár
+ felújítható + nagyobb kapacitás - speciális töltést igényel + jó hőstabilitás
+ alacsony súly - gyorstöltés esetén az akkumulátor élettartama csökken
- nagy hő hatására gyorsan elhasználódik

Váz mérete a láb hosszúsága szerint

Láb hossza (cm) SPORTOLÁSHOZ FELTÖLTŐDÉSHEZ
Váz mérete (cm) Váz mérete (hüvelyk) Váz mérete (cm) Váz mérete (hüvelyk)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Elektromos MTB

Már első pillantásra egyértelmű, hogy ezt a gépet az erdő durva terepén vagy meredek lejtőn is kihasználhatod. Kiélvezheted a jellegzetes mintázatú és megfelelő rugózású széles gumiabroncsokat az agresszív kerékpározás közben. A motor csak pedálozás közben kapcsol be, és a teljesítmény intenzitása beállítható. Az ebből fakadó erő és a pedálozásba fektetett erőfeszítés szorosan összefüggenek egymással, és az elektromos motor támogatásának köszönhetően több időd marad magára a legördülésre. Az e-kerékpár hajtása nem gyakorol megterhelő hatást az ízületekre, és segíti a felsőtest jobb kihasználását.
Mondraker Chaser elektromos mountain bike sötét alumínium vázzal, Bosch motorral és Powertube akkumulátorral.
A hegyi elektromos kerékpár több szórakozást és időt biztosít az igazi kalandra a mezőny kihívást jelentő akadályainak leküzdése során. A legmeredekebb dombot is gyorsan meghódíthatod körülbelül 24 km/h sebességgel.

Elektromos Gravel kerekpár / Országúti elektromos kerékpár

Ez a kerékpár "becsapja a testet". Kívülről úgy néz ki, mint egy hibrid a verseny és a cross kerékpár között. Tipikusan magas ülésmagasságú, sima kerékburkolatokkal, sportkormánnyal és sportos vázgeometriával rendelkezik. Első pillantásra kevesen veszik észre, hogy ez egy teljes értékű elektromos kerékpár. A motort és az akkumulátort diszkréten elrejtették a vázban. A motoros meghajtás minden előnyével kiegészített, új kerékpár-kategória népszerűsége rakétagyorsasággal növekszik. Sokoldalúsága miatt keresik.
Wilier Cento gravel elektromos kerékpár szürke, ultrakönnyű karbon vázzal, sportos kormánnyal, hidraulikus tárcsafékkel.
Ez egy gyors kerékpár, amely nemcsak aszfaltra alkalmas, hanem különféle erdei vagy mezei utakra, burkolatlan kavicsos utakra vagy dombos terepekre is. Egyszerűen szólva ideális társ a kerékpározáshoz. A fékezésről kizárólag tárcsafékek gondoskodnak, és a verseny kerékpárokkal ellentétben a gravel kerékpárok nagyobb kényelmet ígérnek a szélesebb gumiabroncsoknak és a speciálisan módosított vázgeometriának köszönhetően.

Elektromos városi kerékpár / Elektromos trekking kerékpár

A kerékpározás vagy a rendszeres munkába járás a városon belül hirtelen teljesen új dimenziót kap. E-kerékpárral olyan helyeket és pontokat fedezhetsz fel, amelyek az időhiány vagy túl nagy távolság miatt mindig elérhetetlennek tűntek. Ennek a kategóriának az alapvető felszereltsége közé tartozik a minőségi világítás, így az ország vagy a város bejárása során nem lepődsz majd meg az este beköszöntével, és mindig biztonságosan és kényelmesen térhetsz haza.
Electra Townie Path Go városi elektromos kerékpár barna alumínium vázzal, hidraulikus tárcsafékkel, hátsó kerék csomagtartóval és első lámpával.
A kerékpár teljes felépítése úgy van kialakítva, hogy a lehető legnagyobb kényelmet érje el, legyen szó a váz, a nyereg, a sárvédők, a csomagtartók geometriájáról vagy a tárcsafékek felhasználatáról. A városi kerékpárok lezser eleganciájukkal és decens vintage elemeik miatt is vonzóak lehetnek a számodra.

Kerékpárok