Online vitarendezés
Az online vitarendezési platform
segítségével az uniós fogyasztók és kereskedők egyablakos rendszer keretében rendezhetik
mind a belföldi, mind a határokon átnyúló internetes vásárlásokkal
kapcsolatos vitáikat. A platform a vitás kérdéseket a nemzeti alternatív vitarendezési testületekhez továbbítja, amelyek kapcsolatban állnak a platformmal, és a tagállamok minőségi kritériumok alapján választották ki őket, majd erről értesítették a Bizottságot.
A platform fő jellemzői:
- A platform felhasználóbarát és bármilyen típusú eszközön elérhető. A fogyasztók közvetlenül a platformon, három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot.
- A platform lehetőséget biztosít arra, hogy a felhasználók a teljes vitarendezési eljárást online bonyolítsák le.
- A platform többnyelvű . A platform fordítói szolgáltatás biztosítása révén segíti a különböző európai országokból származó feleket érintő viták rendezését.